Hoe werken wij
U heeft zorg nodig en wilt thuiszorg aanvragen. Hoe werkt dat in de praktijk?
Als u voor het eerst thuiszorg aanvraagt, is het even zoeken om alles te regelen. Als u ons belt, helpen wij u hierbij. Vanaf het aanvragen tot en met de vergoeding.
Hieronder leggen we stap voor stap uit hoe dat werkt. Wij helpen u met het hele proces.
1. U belt ons met uw vraag
Aan de telefoon inventariseren we kort uw vraag en maken we een persoonlijke afspraak. We werken niet met wachtlijsten. U hoort binnen een dag van ons of we kunnen starten met de zorg.
2. We komen persoonlijk bij u langs
Samen met u bespreken we uw zorgvraag en gewenste zorgmoment(en). Ook maken we een zorgplan. Daarin staat welke zorg u krijgt en wat we hebben afgesproken.
3. We organiseren de zorg
We gaan op zoek naar een oplossing passend bij uw wensen. Een onderdeel hiervan is het regelen van de benodigde stappen voor financiering. We zoeken zorgverleners die passen bij uw situatie.
4. We starten de zorg
We stellen onze zorgverlener(s) telefonisch aan u voor. Wanneer u akkoord bent met het zorgplan en zorgteam, starten we de zorg. U krijgt een klein team met vaste zorgverleners. Binnen dit team is er één contactpersoon, waar u terecht kunt met uw vragen.
5. Clientdossier en evaluatie
Alle afspraken en informatie over zorg worden vastgelegd in uw cliëntdossier. In dit dossier zitten naast uw gegevens en de intake, ook het zorg-/ondersteuningsplan, de voortgangsrapportages en evaluaties van de zorg/ondersteuning. U krijgt dit cliëntdossier in bruikleen. Als de zorg stopt, bewaren wij het dossier nog 15 jaar. Natuurlijk kunt u een kopie krijgen van het cliëntdossier